Case: danefæ

Om Danefæ

Danefæ er et dansk tøjbrand der har eksisteret siden 2005. Danefæ laver kvalitetsprodukter der sætter farver på gadebilledet. Det startede med regnjakken som de gerne ville lave smuk men praktisk, men har siden udviklet sig til mange flere produkter. Danefæ sælger D2C men også B2B, og er på det danske og tyske marked.

Det største problem:

Da jeg overtog kontoen havde den ”været efterladt” i godt et halvt års tid. Det havde skabt en del problemer og det største problem var at tracking var stoppet med at fungere, højst sandsynligt pga. noget overgang til GA4. Det betød at Shopping annoncerne var næsten stoppet med at være aktive, samt at diverse brede søgeord var løbet løbsk. Generelt var kontoen et stort rod, med kampagner der var blandet godt og grundigt sammen med branded søgninger og alt for brede søgninger i samme kampagner.

Implementering af tracking plus et stort oprydningsarbejde

.

Derudover er der blevet ryddet op, så brandede kampagner er blevet skilt fra mere generelle kampagner, hvilket i praksis betyder at søger man efter ’Danefæ sort regnjakke til damer’ skal i en anden kampagne, end hvis man søger efter ’regnjakker’.

Det har gjort at det er nemmere at aflæse resultaterne. Fordi vi forventer en Høj ROAs i Brandet kampagner og lavere ROAs i ikke-brandet kampagner.

Resultater:

Her kunne man have skrevet om hvor stort en forandring det havde skabt på kontoen, men faktum er at det er ikke muligt, da der ikke var opsat korrekt tracking tidligere – Så ingen vidste om annonceringen reelt skabte positive resultater.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Enquire now

Give us a call or fill in the form below and we will contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.